Avskaffa fula texter!

Detta ord låter så fult i mina öron så jag vill inte ens skriva det. Men jag tänkte skriva en sådan:
Avskaffa argumenterande texter!
I alla skolor i dagens samhälle tvingas elever uttrycka sina känslor i begränsade ämnen att välja på och tillslut skriver man om hundbajs och varför det är bra/dåligt, när man inte ens bryr sig! Det vill jag förändra!
Vad ger denna kunskap för fördelar i mitt framtida liv? Kommer jag vara en talare? Nej! Kommer jag vara politiker? Nej! Många kan säga att det är bra att argumentera för att inte påhoppad av "arguentarare", men jag tänker att om ingen lär sig argumentare så kommer ingen göra det heller! Så vi har inget att vara rädda för!
Därför tycker jag att man ska avskaffa argumenterande texter!
Detta var en "skämt-argumenterande text" som visar hur dålig jag är på det och vet inte om man förstod det i min text, men tycker sånt är väääääldigt tråååkigt!

Kommentarer
Postat av: Karro

Trots att jag tycket att argumenterande texter är roliga och en av dem viktigaste delarna i undervisningen, så måste jag säga att du lyckades ganska bra förmedla dina känslor och argument i den korta texten! ;) Så, det kan omöjligt vara speciellt svårt.

2011-10-17 @ 23:13:30
URL: http://lejdykarolajna.blogg.se/
Postat av: syl

Meh sluuuta nuu. det je kjul

2011-10-18 @ 11:50:31
Postat av: San

Hahah tack xD

2011-10-18 @ 13:36:16
Postat av: Arg man

Alltså jag citerar: "I alla skolor i dagens samhälle tvingas elever uttrycka sina känslor i begränsade ämnen att välja på och tillslut skriver man om hundbajs och varför det är bra/dåligt, när man inte ens bryr sig! Det vill jag förändra!" Hur tänkte du där? I momentet argumenterande text så får man skriva om vad sjutton man vill och det finns ingen som säger att man ska uttrycka sina känslor i det man skriver. Därför väljer många att skriva om "hundbajs" för att just bara ta ett ämne och dra en bra redovisning. Men om man nu som jag läste i ett av dina senare inlägg skriver en argumenterande text om att man kanske möts på röda mattan en dag så ska man nog gå en snabbkurs i svenska. Dra öronen ur skjärten på svenskalektionerna och gör som man ska.

2011-11-23 @ 22:11:38
Postat av: Riktigt jävla arg man

stjärten*

2011-11-25 @ 21:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0